loading...

S.A.M.M.S We will be great together

پاگانی C9 Huayra که نام آن از الهه باد اقتباس شده، با بدنه فیبر کربن و تیتانیوم سبک‌ترین خودروی اسپرت است. این خودرو بدون‌شاسی طراحی شده و حداکثر سرعت آن با قلب تپنده بنز 370 کیلومتربرساعت خواهد بود   پاگانی با ساخت نمونه‌های متعدد زوندا به یکی از سازندگان شناخته‌شده ابرخودروهای جهان تبدیل شده اما در میان این نمونه‌ها باید C9 Huayra را خودرویی استثنایی دانست. پاگانی این ابرخودرو یک‌میلیون یورویی که نام آن از الهه باد اقتباس شده را برای اولین‌بار، ماه آینده…

پخش زنده

هیورا ، الهه ی یک میلیون یورویی پاگانی

Seyyed Ali Mir Mohammad Sadeghi بازدید : 204 یکشنبه 25 تير 1391 نظرات ()

پاگانی C9 Huayra که نام آن از الهه باد اقتباس شده، با بدنه فیبر کربن و تیتانیوم سبک‌ترین خودروی اسپرت است. این خودرو بدون‌شاسی طراحی شده و حداکثر سرعت آن با قلب تپنده بنز 370 کیلومتربرساعت خواهد بود

 

پاگانی با ساخت نمونه‌های متعدد زوندا به یکی از سازندگان شناخته‌شده ابرخودروهای جهان تبدیل شده اما در میان این نمونه‌ها باید C9 Huayra را خودرویی استثنایی دانست. پاگانی این ابرخودرو یک‌میلیون یورویی که نام آن از الهه باد اقتباس شده را برای اولین‌بار، ماه آینده در نمایشگاه ژنو به نمایش خواهد گذاشت.به گزارش اتوبلاگ به نقل از گیزمگ، سالانه تنها 20 عدد از این خودرو بسیار‌ سبک که از جنس فیبر کربن و تیتانیوم است، ساخته خواهد شد. برای این خودرو ویژگی‌های آیرودینامیک استثنایی مانند بال‌های عقب متحرک و 4 باله تطبیق‌پذیر پیش‌بینی شده است. 700 اسب‌بخار قدرت مورد نیاز این خودرو توسط موتور 12سیلندر M158 دو توربویی تأمین خواهد شد. گشتاور نیروی موتور 1000 نیوتن‌متر و حداکثر سرعت این خودرو 370 کیلومتربرساعت برآورد شده است. این خودرو 460 سانتیمتر طول، 203 سانتیمتر و 117 سانتیمتر ارتفاع دارد. 44درصد وزن خودرو در محور جلو و 56 درصد روی محور عقب خواهد بود.

طراحی
در طراحی این خودرو تلاش شده از عنصر باد الهام گرفته شود، عنصری که می‌تواند در کنار ملایمت، سخت‌ترین موانع را کنار بزند و ابدی باشد. برای ساخت هیورا بیش از 5 سال وقت صرف شده، 8 نمونه کامل طراحی شده و تلاش شده نقص‌های متعدد خودرو برطرف شود.چراغ‌های دوتایی زنون برای جلوی خودرو یکی از ایده‌های متعددی است که از طراحی زوندا R اقتباس شده، برای روشنایی روز چراغ‌های ال.ای.دی در طرحی بیضی شکل قرار داده شده‌اند. سپر عقب نیز با یک طراحی بیضی‌شکل که چهار اگزوز اتومبیل را دربرگرفته، یکپارچه شده تا به بخشی از طراحی تیپ خودروهای پاگانی تبدیل شود.


در طراحی این خودرو که به شکل اختصاصی برای بدنه قدرتمند فیبر کربن و تیتانیوم آن پیش‌بینی شده، اجزای درونی خودرو به فضای داخلی بدنه متصل شده‌اند و خبری از شاسی نیست. باک بنزین در امن‌ترین جای ممکن، پشت‌سر راننده تعبیه شده و پوشش‌های حفاظتی متعدد و تقویت شده، امکان آسیب‌رسیدن به آن را به حداقل رسانده‌اند.استفاده از شاسی‌های کوچک کمکی در قسمت‌های جلو وعقب خودرو باعث شده یک نسبت استثنایی میان استحکام بدنه خودرو و وزن آن به وجود بیاید که بتواند به بهترین شکل ممکن از سرنشینان خودرو در شرایط ناخواسته و ضربات محافظت کند.در طراحی این خودرو نیز رسیدن به حداقل وزن ممکن مدنظر بوده است. به عنوان مثال تمامی مجاری هوا و سیستم تهویه خودرو در طراحی بدون‌شاسی و متصل به بدنه ایجاد شده و در نتیجه مجاری و بخش‌های اضافی حذف شده‌اند. نتیجه این توجه به جزئیات، وزن 1350 کیلوگرمی هیورا است که آنرا به سبک‌ترین خودرو در کلاس خودش تبدیل کرده است.

قلب تپنده مرسدس بنز 
موتور توربوشارژ 12 سیلندر این خودرو را مرسدس‌آ.ام.جی به گنجایش 5980 سانتیمترمکعب طراحی کرده است. آرامش و هماهنگی این خودرو با عکس‌العمل بسیارسریع آن به تغییر در حجم بنزین ورودی همراه شده و جلوی هر تأخیری در عملکرد را در دورهای مختلف موتور خواهد گرفت.موتور این خودرو در سخت‌ترین شرایط ممکن از لحاظ دما و عملکرد مورد آزمایش قرار گرفته و در ارتفاعات و مناطقی که پایین‌تر از سطح دریا واقع شده‌اند نیز، بررسی شده است. دو رادیاتور جانبی برای اطمینان از خنک‌شدن کافی موتور در نظر گرفته شده‌اند. موتورهای M158 ساخت مرسدس ای.ام.جی از سختگیرانه‌ترین مقررات زیست‌محیطی جهان تبعیت می‌کنند. در آنها در کنار افزایش قدرت نسبت به سایر موتورهای V12 ساخت این شرکت، میزان مصرف بنزین و انتشار گاز CO2 کاهش پیدا کرده است. این موضوع هیورا را به یکی از پاک‌ترین خودروهای اسپرت جهان تبدیل کرده است.

سیستم سوخت‌رسانی دو مرحله‌ای این خودرو از دو ریزپردازنده برای هدایت و کنترل پمپی استفاده می‌کند که وظیفه سوخت‌رسانی به موتور را به عهده دارد. در کنار این پمپ، پمپ دومی تعبیه شده که تنها در موارد خاص وارد عمل خواهد شد. مجموعه این پمپ‌ها و هدایت دقیق سوخت باعث کاهش انرژی مورد نیاز برای پمپاژ شده و اتلاف گرمایی را کاهش می‌دهد.سیستم اگزوز این خودرو از تیتانیوم ساخته شده و نسبت به اتومبیل‌های مشابه تا 10 کیلوگرم سبک‌تر است. این تغییرات در کنار باک 85 لیتری خودرو، آنرا به خودرویی ایده‌آل برای سفرهای طولانی تبدیل خواهد کرد.توان و گشتاور نیروی عظیمی که توسط موتور هیورا تولید می‌شود، به وسیله یک جعبه‌دنده 7 سرعته همراه با دو صفحه کلاج به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. وزن گیربکس کامل هیورا تنها 96 کیلوگرم است.

4 باله کوچک قابل‌تنظیم در چهار گوشه اتومبیل تعبیه شده‌اند که توسط یک سیستم کنترل اختصاصی تنظیم می‌شوند . این سیستم کنترل اطلاعات متعددی از جمله سرعت خودرو، میزان انحراف از مسیر، شتاب، زاویه فرمان و ... را از طریق سیستم‌های کنترل و هدایت خودرو دریافت می‌کند. به عنوان مثال، در لحظه ترمز خودرو باله‌های عقب هیورا بلند خواهند شد تا با تأثیر متقابل روی وزن آن بتوانند به بهترین شکل ممکن وزن را روی محور جلو وعقب آن تنظیم کنند و به ترمزها کمک کنند.

فضای داخلی 
زمانی که درهای خودرو بسته شوند، همه چیز برای یک سفر ایده‌آل مهیا خواهد بود. صندلی‌ها راحت و ارگونومیک طراحی شده‌ و تمامی ابزارهای هدایت و کنترل روی فرمان قرار گرفته‌اند، حتی دنده! به همین دلیل دیگر نیازی نخواهد بود که راننده دست از فرمان بردارد و روی نقطه دیگری تمرکز کند.

تاکنون 5 نمونه از این خودرو وارد جاده‌ها شده‌اند و طی 4 سال گذشته بیش از نیم‌میلیون کیلومتر حرکت کرده‌اند. این خودروها باید نیم‌میلیون کیلومتر دیگر تا رسیدن به بازار ایالات متحده، سفر جاده‌ای داشته باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 68
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 2,003
  • باردید دیروز : 2,078
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 5,416
  • بازدید ماه : 19,136
  • بازدید سال : 152,869
  • بازدید کلی : 232,376
  • ما را محبوب كنيد